راه علم و دانش

علمی و تخصصی

راه علم و دانش

علمی و تخصصی

آدمک انعطاف‌پذیر

این دستگاه در واقع یک ‌USB-Hub‌ یک به چهار است که به شکل یک آدمک ساخته شده است. دست و پای این آدمک، قابل انعطاف بوده و بدین ترتیب اتصال هر نوع دستگاه با هر اندازه و شکلی را به رایانه راحت‌تر می‌سازد.

منبع:روزنامه جام جم 

پیامی روی نان

این تستر نان به شما این امکان را می‌دهد که هرچه می‌خواهید با دستخط خود روی نان چاپ کنید. پس از نوشتن متن دلخواه در جایگاه مخصوص، دستگاه با گرم کردن و سوزانیدن با استفاده از الگوی خط شما، پیام را روی نان ثبت می‌کند.  

منبع:روزنامه جام جم

اسکنر جیبی

این اسکنر ابزاری است که برای تمام ما کار را راحت خواهد کرد. این اسکنر از 3 واحد مجزا تشکیل شده است: واحد مرکزی و بزرگ که صفحه را می‌گرداند و با واحد کنترل خود در تماس است، واحد دیگر که باطری قابل شارژ با ‌USB‌ است و واحد سوم، واحد ذخیره‌سازی داده از طریق رابط ‌USB‌ است. صفحه ‌OLED‌ آن، ارتباط لازم را برای برداشت و اسکن تصاویر برقرار می‌کند. این ابزار همچنین قابلیت اسکن از دو طرف کاغذ را دارد و همچنین می‌تواند از کتاب بسته هم اسکن بگیرد. 

منبع: روزنامه جام جم  

کوچکترین بلندگوی جهان

این بلندگو، جایزه بهترین طراحی بلندگو را از وب‌سایت ‌designboom‌ برده است. نگاهی به اندازه آن بیندازید، می‌توانید به‌جای آن‌که از هدفون استفاده کنید، موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را با دوستان‌تان اشتراکی گوش بدهید و هر وقت که کارتان تمام شد، آن را دوباره توی جیب بگذارید.  

منبع: روزنامه جام جم 

 

قلاده باحافظه

به‌کمک این قلاده، دیگر حیوانات خانگی شما گم نخواهند شد، چرا که شخصی که حیوان شما را که خدای ناکرده گم شده است، پیدا کند، می‌تواند با اتصال قلاده آن به کامپیوتر، آدرس شما، نوع خون حیوان، اسم، سن و بسیاری مشخصات دیگر را دریابد و حیوان را به صاحبش بازگرداند.