راه علم و دانش

علمی و تخصصی

راه علم و دانش

علمی و تخصصی

صفحه کلیدی برای فضا نوردان

صفحه کلید از آن دسته قطعاتی است که در طول تاریخ رایانه فراز و نشیب های کمی را تجربه کرده است. ظاهر صفحه کلیدهای امروزی چندان متفاوت با نمونه های اولیه آن نمی کند. یک تعداد کلید متواضع و صبور که کنار هم صف کشیده اند و از انگشتان ما اطاعت می کنند. شرکت های تولید کننده طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای طراحی یک ظاهر جدید و شکل نوین برای صفحه کلیدها نموده کرده اند ولی تقریبا تمامی نمونه های دارای ایرادهای فراوانی بوده و هیچ گاه عام و فراگیر نشده اند...

صفحه کلید از آن دسته قطعاتی است که در طول تاریخ رایانه فراز و نشیب های کمی را تجربه کرده است. ظاهر صفحه کلیدهای امروزی چندان متفاوت با نمونه های اولیه آن نمی کند. یک تعداد کلید متواضع و صبور که کنار هم صف کشیده اند و از انگشتان ما اطاعت می کنند. شرکت های تولید کننده و طراحان طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای طراحی یک ظاهر جدید و شکل نوین برای صفحه کلیدها نموده کرده اند ولی تقریبا تمامی نمونه های دارای ایرادهای فراوانی بوده و هیچ گاه عام و فراگیر نشده اند. در این بین طراحان صفحه کلید بیشتر بر روی لوکس کردن و زیبا کردن ظاهر محصولات خود متمرکز شده اند. در کنار آن یکی از دغدغه های تولید کنندگان، طراحی و اضافه کردن کلید ها، صفحات لمسی و اقلامی این چنین برای راحت کردن کار و دسترسی بهتر کاربران به صفحات و کنترل آنها بوده است. از زمانی که دکمه هایی برای باز کردن مدیا پلیر و کم و زیاد کردن میزان صدا به صفحات اضافه شد تا به امروز که طراحان صفحات لمسی پیشرفته ای برای کاربران خاص و نرم افزارهای مشخصی در محصولات خود تعبیه می شود. Dinovo edge صفحه کلیدی خاص از لاجی تک با طراحی فوق العاده زیبا، کارایی عالی و کیفیتی بی مانند است. این صفحه کلید گران قیمت که برای مصارف دفتری و کار با دسکتاپ طراحی شده است استاندارهایی جدید برای صفحات کلید تعریف می کند و تجربه ای جالب را برای کاربران به ارمغان می آورد. 

با نخستین تجربه پس از فشار دادن اولین کلید، اعتراف به راحتی، نرمی و راحتی خارق العاده دکمه ها خواهید کرد. لاجی تک در طراحی Dinovo edge از کلید هایی با ضخامت کم و فن آوری Prefect Stroke استفاده کرده است که تجربه ای بسیار جالب را هنگام تایپ و کار با کلیدها بوجود می آورد. هنگام تایپ و کار با کلیدها به هیچ وجه احساس نمی کنید با یک جسم تصنعی و ساخته دست بشر در ارتباط هستید. احساسی شبیه تایپ کردن بر روی آب یا یک مایع غلیظ که به هیچ وجه چسبنده نیست و به راحتی از پوست انگشتان جدا می شود. ارتفاعی که دکمه ها برای ترتیب اثر دادن به فرمان شما به سمت پایین طی می کنند بسیار کوتاه است و بدین ترتیب انگشتان خسته نمی شوند و به دکمه های دیگر گیر نمی کنند. کلید ها به گونه ای طراحی شده اند که سطح تماس آنها در نزدیک ترین فاصله ممکن از همدیگر باشد تا تایپیست مجبور به برداشتن انگشتان از روی کلیدها نباشد و بتواند با لغزشی کوچک به راحتی انگشتان خود را بر روی صفحه کلید جابه جا کند. در کنار این کلیدهای منحصر بفرد لاجی تک دو عدد صفحه لمسی با طراحی های متفاوت نیز در نظر گرفته است. در حاشیه سمت راست Dinovo edge یک صفخه لمسی عمودی جهت تغییر میزان ولوم صدای رایانه تعبیه شده است. این حسگر بسیار دقیق به شما امکان می دهد که ولوم را به دقت، به راحتی و با لذتی خاص تنظیم کنید. در زیر این تنظیم گر یک صفحه لمسی دایره شکل وجود دارد که به شما اجازه می دهد در دو جهت عمودی و افقی به سیر و سفر در صفحات مختلف و بلندبالا بپردازید. یکی از مسائل بسیار مهم در طراحی این صفحه کنید، حذف کلیدهای عدد سمت راست است. این مسئله منجر به ناسازگاری و مشکل بعضی از کاربران می شود. مخصوصا اگر استفاده شما از کلیدهای مربوط به عددها زیاد باشد. حذف این قسمت به علت اصرار طراحان برای کوچک کردن اندازه صفحه کلید بوده است. یکی از ویژگی ها و اهداف تولید این محصول سبکی و کوچکی آن بوده است تا کاربرانی که به هر دلیل مجبور به حمل و جابجایی صفحه کلید یا محکوم به داشتن جای کم هستند را راضی کند. عده ای از کاربران نوت بوک و رایانه های قابل حمل نیز بنا به دلایلی از صفحه کلید جداگانه استفاده می کنند که Dinovo edge به طور کامل جواب گو و مناسب حال آنهاست.  

ظاهر Dinovo edge بسیار زیبا است و به راحتی با دیگر قطعات رایانه شما هماهنگ می شود. قسمت پایینی این صفحه کلید از جنس آلومنیوم ساخته شده است که وقار و کیفیت خاصی به قطعه بخشیده است. Dinovo edge از فن آوری بی سیم برای ارتباط با رایانه استفاده می کند. انرژی این محصول از طریق باطری های قابل شارژ داخل آن تامین می شود. برای شارژ این باطری ها کافی است حدود دو ساعت صفحه کلید را روی پایه مخصوص آن قرار دهید تا بتوانید به راحتی انرژی دو ماه کار را به آن تزریق کنید. باطری های 950 میلی آمپری لیتیومی این Dinovo edge برای یک روز کار فقط به 5 دقیق شارژ احتیاج دارند. این صفحه کلید با جذابیت ظاهری بسیار مدرن و لوکس خود محصولی مناسب برای کاربرانی است که به زیبایی و راحتی کار رایانه خود اهمیت می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد